دمای عملکرد مناسب یاتاقان و بلبرینگ

دمای عملکرد تثبیت شده یک یاطاقان نتیجه بسیاری از عوامل است. تأثیرات کلیدی بر دمای عملیاتی ، سبک تحمل ، نوع روغن کاری ، عوامل عملیاتی ، شرایط محیطی و سطح نگهداری است. سبک تحمل خاص (ساچمه ، غلتک ، آستین و غیره) ، سبک نصب شافت (نصب لغزش ، نصب آداپتور ، نصب مطبوعات) و غیره) و وسایل کمکی (بدنه ، سیل یاتاقان ، محافظ ، فلرینگر و غیره) همگی در دمای عملیاتی نهایی نقش دارند. برای مجموعه ای خاص از شرایط کاربرد ، یک نوع تحمل خاص اصطکاک حاصل از گرما را ایجاد می کند. یک محدوده معمول افزایش دما تحمل کننده برای بیشتر کاربردهای صنعتی 40 تا 80 درجه فارنهایت (4 درجه تا 27 درجه سانتیگراد) است. با این حال ، افزایش شرایط تحمل دمای تحمل در محیط تا 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتیگراد) را می توان مشاهده کرد.

بالا رفتن دمای عملکرد یاتاقان بلبرینگ


باید توجه داشت که یاتاقان ها در دمای بالاتر از حد نرمال کار می کنند ، ممکن است به دلیل خراب شدن ضخامت و کیفیت فیلم روغن روان کننده ، عمر مفید دچار شود. انتخاب اولیه یاتاقان و بلبرینگ یا باید با ساعات طراحی مناسب برای جبران کاهش پیش بینی شده در طول عمر یا یک روانکار مناسب برای کار در دمای بالا انتخاب شود.


بلبرینگ ها ممکن است در معرض دمای غیر طبیعی زیاد محیط یا افزایش درجه حرارت در تجهیزات مانند کوره ، پنکه ، اجاق گاز ، دمنده ، آسیاب فولادی / ریخته گری ریخته گری ، جداول جداول ، خشک کن ها ، موتورهای الکتریکی و ژنراتورها قرار بگیرند. در بسیاری از این موارد ، انتظار می رود که بلبرینگ ها بیش از حد مجاز برای محصولات تحمل استاندارد کار کنند.


در صورت امکان ، قرار دادن یاتاقان ها در خارج از نواحی حرارتی فوری یا تهیه تدارکاتی برای کاهش گرمای تحمل ، از روش های ترجیحی برای دستیابی به عملکرد حداکثر عمر تحمل هستند. این امر می تواند با روش های عایق بندی برای کاهش گرمای تابشی حاصل شود. همچنین ، چرخش های حرارتی شافت یا چرخ های خنک کننده همراه با مواد شافت مقاوم در برابر حرارت می توانند دمای تحمل را کاهش دهند. استفاده از واحدهای تحمل کننده آب یا هوا خنک شده روش دیگری برای کاهش دمای تحمل به یک محدوده قابل کنترل تر است. اگرچه این مراحل هزینه نصب بالاتری را متحمل می شوند ، اما با کاهش مشکلات روغن کاری و نگهداری که اغلب با کاربردهای تحمل دمای بالا روبرو هستند ، مزایای طولانی مدت به دست می آید.


وقتی راهی برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض گرما وجود ندارد ، می توان یاتاقان ها که در مورد برخی برند ها مانند یاتاقان بلبرینگ FAG به تست رسیده است را به طور خاص اصلاح کرد تا کاربردهای دمای بالا را در خود جای دهد. یاتاقان های دارای اجزای سازنده مواد اختیاری ، ترخیص داخلی شعاعی ویژه ، روان کننده های با درجه حرارت بالا و عملیات حرارتی ویژه (در صورت لزوم) می توانند در دمای بسیار بالا با موفقیت کار کنند

یاتاقان

TEL : 02133943063
Fax : 021
Email: info [at] rszco.com
Web: www.rszco.com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | RSZ Corporation