تحلیل عوامل و میزان سایش در بلبرینگ و یاتاقان

سایش ساینده ، خراشیدن یا جمع شدن ساچمه های بلبرینگ یا مسیرهای مسابقه است که منجر به ایجاد بقایای سایش فلزی در داخل جعبه دنده می شود. این می تواند به دلیل روانکاری ناکافی منجر به تماس ناخوشایند بین ساچمه ها و مسیرهای مسابقه یا آلودگی های موجود در خود روغن کاری مانند آلودگی یا سایش ذرات دیگر اجزای گیربکس باشد. این در حالی است که ناهنجاری ها در طی دوره اجرا صاف می شوند. با این حال ، این کار معمولاً به شرط از بین بردن باقی مانده ساییدگی از روان کننده بلبرینگ ، دستگیر می شود. ذراتی که از روان کننده خارج نمی شوند ، همچنان تکثیر می شوند و آسیب می تواند به میکروپیتینگ تبدیل شود. گفته شد ، سایش ساینده به تنهایی منجر به خرابی بلبرینگ و یاتاقان در مدت زمان کوتاه نخواهد شد.

عوامل افزاینده سرعت سایش یاتاقان و رولبرینگ


سایش دو بدن - هنگامی اتفاق می افتد که فیلم روانکاری به اندازه کافی رشد نکرده باشد تا بتواند نقاط تماس محلی میکروسکوپی را که به عنوان عدم توانایی شناخته می شوند ، در تماس با سطوح ساچمه و مسیر مسابقه جدا کند. با تماس ناهنجاری ها ، برخی از هم پاشیده و به ذرات سایش تبدیل می شوند. سایش دو بدن یاتاقان همچنین می تواند توسط ذرات جاسازی شده در یک یا چند مسیر مسابقه یا ساچمه (مانند آنهایی که از تورفتگی وجود دارد) باعث ساییده شدن هر یک از اجزای تماس دهنده شود. به همین دلیل است که از ساییدگی یاتاقان بلبرینگ اغلب به عنوان خراشیدن ، برآمدگی ، امتیاز دهی ، برش یا شخم زدن یاد می شود.
سایش سه بدن - نتایج حاصل از آلاینده های خارجی موجود در روان کننده. اینها شامل شن و ماسه ، مقیاس ، زنگ زدگی ، تراشه های ماشینکاری ، گرد و غبار آسیاب ، پاشش جوش ، بقایای جوش و ذرات سایش است. اینها می توانند از خود یاتاقان ها یا سایر اجزا (مانند چرخ دنده ها) نشات بگیرند. به همین ترتیب ، سایش سه بدنه ممکن است نشان دهنده حالت خرابی جداگانه در جای دیگر جعبه دنده باشد.

TEL : 02133943063
Fax : 021
Email: info [at] rszco.com
Web: www.rszco.com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | RSZ Corporation