روش های بازرسی و افزایش راندمان کاری بلبرینگ شیار عمیق

برش و بازرسی از هر بلبرینگ در موتورهایی که برای تعمیر وارد می شوند ، به ویژه موتورهایی که با درایوهایی با فرکانس متغیر کار می کنند ، اغلب اطلاعات حیاتی را برای ارائه بهترین توصیه تعمیر و بهبود عملکرد فراهم می کند. برش و بازرسی از هر بلبرینگ در موتورهایی که برای تعمیر وارد می شوند ، به ویژه موتورهایی که با درایوهایی با فرکانس متغیر کار می کنند ، اغلب اطلاعات حیاتی را برای ارائه بهترین توصیه تعمیر و بهبود عملکرد فراهم می کند. پیروی از هفت بهترین روش ذکر شده در اینجا به کاربران نهایی کمک می کند تا مشکلات تحمل رو به جلو را به طور موثری تشخیص دهند.


اجرای هفت روش بازرسی بلبرینگ و یاتاقان


در هفت روش می توان بصورت علمی به بازرسی ظاهری و علمی بلبرینگ و یاتاقان ها بر روی ماشین آلات صنعتی پرداخت که به قرار زیر هستند. این عملکرد برای بلبرینگ شیار عمیق که دارای کاربری گسترده تری در صنایع بر روی ماشین آلات است تست می شود.


  • 1. حفره یاتاقان و بلبرینگ را بازرسی کنید و در صورت اثبات تجزیه و تحلیل بیشتر ، نمونه ای از روان کننده را در آن نگه دارید. به دنبال:

    آلودگی
    علائم گرمای بیش از حد
    سخت شدن گریس
    رنگ غیر طبیعی (گریس سیاه شده)
    چربی اضافی فرار از بلبرینگ
  • 2. ریس بیرونی را به نصف تقسیم کنید. اقدامات احتیاطی ایمنی را دنبال کنید و از تجهیزات محافظتی شخصی ، از جمله محافظت از چشم ، محافظت از شنوایی ، محافظ صورت ، دستکش و لباس محافظ استفاده کنید.
  • 3. چربی و آلودگی در یاتاقان را بررسی کنید.

    گریس سوخته: قوس الکتریکی مداوم در بلبرینگ های موتور اغلب به سرعت توانایی روانکاری گریس را خراب می کند و باعث آسیب ریس تحمل می شود. با وقوع قوس ، ملفه روغن گریس فراتر از ظرفیت دمایی آن گرم می شود.
    آلودگی: علاوه بر چربی سوخته ، قوس زدن باعث می شود ذرات ریز فلز از نژادها / توپهای بلبرینگ شل شوند که در گریس توزیع می شود. این ذرات ساینده هستند و سایش تحمل را تشدید می کنند.
  • 4- اجزای بلبرینگ را با استفاده از چربی گیر یا حلال تمیز کنید. تمام نکات ایمنی را رعایت کنید.
  • 5. بازرسی از شواهد ماشینکاری تخلیه الکتریکی (EDM): EDM میلیون ها گودال الکتریکی میکروسکوپی است که هنگام تخلیه جریان از طریق یاتاقان های موتور ایجاد می شوند. ولتاژ الکتریکی بر دی الکتریک روانکاری بلبرینگ غلبه می کند و بلافاصله از طریق ریس داخلی ، از طریق توپ و به ریس خارجی قوس می زند. قطر گودال منفرد معمولاً بین 5 تا 10 میکرون است.
  • 6. یخ زدگی: به نظر می رسد که این یک خط تغییر رنگ خاکستری در اطراف یا بخشی از نژاد یاتاقان است و ممکن است در نژاد داخلی و خارجی مشهود باشد (عکس را در سمت راست ببینید). تغییر رنگ ممکن است در اثر سایش یا EDM الکتریکی ایجاد شود. برای تعیین EDM بودن یا نبودن خط ممکن است نیاز به معاینه زیر میکروسکوپ باشد. اگر موتور با VFD بدون محافظت از تحمل کار می کند ، احتمال زیاد وجود یخ زدگی از EDM وجود دارد.
  • 7. خسارت فلوتینگ: با یک الگوی شستشوی مشخص مشخص می شود. فلوت را می توان با چشم غیر مسلح یا با بزرگنمایی 10 برابر تشخیص داد. فلوت کردن گاهی اوقات با آسیب تحمل مکانیکی اشتباه گرفته می شود بنابراین باید دقت شود که صدمه فلوت الکتریکی به درستی به الگوی مشاهده شده اختصاص یابد

TEL : 02133943063
Fax : 021
Email: info [at] rszco.com
Web: www.rszco.com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | RSZ Corporation