کاهش طول عمر و سر و صدای یاتاقان و بلبرینگ بر اثر ارتعاش سیستم


حلقه ها و ساچمه های یاتاقان و بلبرینگ کاملاً گرد نیستند و ساچمه ها و مسیرهای مسابقه ای ، حتی پس از خرد کردن و صیقل دادن خوب و ریز ، کاملاً صاف نیستند. نقص ماشینکاری به صورت سطوح ناهموار یا ناهموار وجود دارد که باعث می شود یک حلقه نسبت به حلقه دیگر به صورت شعاعی حرکت کند یا نوسان کند و باعث لرزش و سر و صدا تحمل شود. صافی و بی صدا بودن یاتاقان و بلبرینگ را می توان توسط شتاب سنج هایی که لرزش یاتاقان و بلبرینگ را در حلقه بیرونی اندازه می گیرند ، بررسی کرد ، معمولاً با چرخش حلقه داخلی در 1800 دور در دقیقه. برای درک چگونگی اندازه گیری ارتعاش بلبرینگ ، درک نحوه عملکرد لرزش مهم است.


مقدار نوسان در جسم ارتعاشی را جابجایی می نامند. هنگامی که یک حلقه بیرونی یاتاقان و بلبرینگ ارتعاش می کند ، سطح خارجی به سمت بالا تا حد بالایی حرکت می کند ، سپس به پایین پایین می رود و سپس به نقطه شروع باز می گردد. اندازه گیری بین حد بالا و پایین را اوج به اوج می نامند. به کل حرکت نوسان از نقطه شروع تا مرزهای بالا و پایین و برگشت به نقطه شروع یک چرخه گفته می شود. این چرخه لرزش تا زمانی که یاتاقان و بلبرینگ در حال چرخش است تکرار می شود. همچنین می توان تعداد این چرخه ها را در یک زمان معین اندازه گرفت. این فرکانس را به ما می دهد. فرکانس معمولاً به صورت چرخه در ثانیه (CPS) یا هرتز (هرتز) بیان می شود که همان چیز است.


لرزش می تواند میزان خستگی را افزایش داده و عمر تحمل را کاهش دهد. اندازه گیری های جابجایی به اندازه کافی به ما نمی گوید. لرزش در یاتاقان و بلبرینگ یا ماشین معمولاً در فرکانسهای مختلف رخ می دهد و همه آنها باعث خستگی می شوند بنابراین ما باید در اندازه گیری های لرزش همه این فرکانس های لرزش را در نظر بگیریم. ما می توانیم با اندازه گیری سرعت ارتعاش به این هدف برسیم.

TEL : 02133943063
Fax : 021
Email: info [at] rszco.com
Web: www.rszco.com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | RSZ Corporation