تست سختی سنجی بلبرینگ چگونه انجام می گیرد

سختی بلبرینگ یکی از شاخص های مهم بلبرینگ نورد است. سختی بلبرینگ ارتباط نزدیکی با مقاومت در برابر خستگی تماس ، مقاومت در برابر سایش و حد الاستیک مواد دارد و به طور مستقیم بر طول عمر بلبرینگ تأثیر می گذارد. سختی بلبرینگ معمولاً با توجه به به حالت و اندازه بار تحمل ، اندازه تحمل و شرایط کلی ضخامت دیواره. سختی فولاد مورد استفاده برای تحمل یاطاقان نورد باید مناسب باشد. خیلی بزرگ یا خیلی کوچک در طول عمر تحمل تأثیر می گذارد.


سختی بلبرینگ ساچمه ای اغلب قبل و بعد از استفاده از بلبرینگ ها استفاده می شود. هدف اصلی آن این است که تعیین کند آیا مواد از نظر سختی مطابقت دارند یا تجزیه و تحلیل دلایل خاص خرابی تحمل با اندازه گیری سختی. شامل آزمون سختی راکول و آزمون سختی ویکرز ، آزمایش سختی برینل و آزمون سختی در مقیاس ریشتر و غیره است که از دو روش قبلی نسبتاً معمولاً در آزمون آزمایش استفاده می شود و روش برینل نیز معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا تورفتگی آزمون بزرگتر است ، برای آزمایش محصول نهایی اعمال نمی شود ، که اغلب برای بازرسی مواد اولیه یا قطعات خرابی استفاده می شود.

کمیت های مربوط به سختی سنجی بلبرینگ ها


روش آزمایش سختی Rockwell به طور گسترده ای در صنعت سختی بلبرینگ استفاده می شود. ویژگی های اصلی آن ساده و سریع است.
روش آزمایش سختی ویکرز برای سطح فلز مورد نیاز بالاتر است ، نه تنها برای صاف کردن ، بدون ناخالصی ، بلکه باید دارای یک مقدار زبری کمی باشد ، مانند استفاده از روش های میکروسکوپی برای تشخیص Ra نباید بیشتر از 0.1 متر باشد.

TEL : 02133943063
Fax : 021
Email: info [at] rszco.com
Web: www.rszco.com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | RSZ Corporation