سختی سطحی بلبرینگ و رولبرینگ به چه معناست

یکی از مهمترین فاکتور های موثر بر طول عمر مفید بلبرینگ و رولبرینگ که کمیتی مکانیکی می باشد سطختی سطحی نام دارد. سختی سطحی بلبرینگ و رولبرینگ در واقع مشخصه ای است که از سایش سطح رینگ و ساچمه در تماس با یکدیگر در سرعت زاویه ای بالا و دمای بالا جلوگیری به عمل می آورد. ترکیب عناصر تکشیل دهنده ساختمان بلبرینگ و رولبرینگ از اصلی ترین معیار های موثر بر سختی سطحی بلبرینگ و رولبرینگ محسوب می شود. یکی از فاکتور هایی که برند های موتبر تولید کننده انواع بلبرینگ بر روی آن رقابت نزدیکی دارند سختی سطحی می باشد.


روش افزایش سختی سطحی بلبرینگ


همانطور که گفته شده از روش های اصلی انتخاب متریال مناسب برای تولید بلبرینگ می باشد. اما از آنجا که ترکیبات شیمیایی بکار گرفته شده در تولید بلبرینگ و رولبرینگ به سادگی با انجام آنالیز قابل دسترسی است بدین ترتیب تمامی تولید کنندگان می توانند به ترکیبات شیمیایی برند خاصی از بلبرینگ دستیابی نمایند. با این وجود از اصلی ترین روش های افزاینده سختی سطحی که برای تولید ساچمه های بلبرینگ و رولبرینگ دارای ارجحیت بسیار بالایی است انجام عملیات حرارتی ویژه افزاینده سختی می باشد.


در طی این فرایند که با سرمایش و گرمایش اجزای فولادی بلبرینگ تا دماهای مشخص و در مدت مشخصی صورت می پذیرد بلور های داخلی فولاد همراستا شده و نه تنها سختی بلکه تنسایل بلبرینگ نیز بالا می رود. مقاومت بالای سایشی برای اجزای بلبرینگ بالاخص برای ساچمه ها مانع از کم شدن قطر و حذف عملکرد دیگر ساچمه ها از سیستم می باشد. بطور متوسط سختی سطحی بلبرینگ و رولبرینگ بین 55 الی 65 راکول تغییر دارد.

TEL : 02133943063
Fax : 021
Email: info [at] rszco.com
Web: www.rszco.com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | RSZ Corporation