رابطه بین دقت طراحی و طول عمر بلبرینگ تماس زاویه ای

در ساختار بلبرینگ تماس زاویه ای خط عمل بار ، در تماس بین توپها و مسیرهای مسابقه ، با محور یاتاقان ها زاویه تشکیل می دهد. حلقه های داخلی و خارجی با یکدیگر جابجا می شوند و یاتاقان ها به ویژه برای حمل بارهای شعاعی و محوری ترکیبی مناسب هستند. یاتاقان تک ردیف از نوع غیر قابل تفکیک است ، برای سرعت های بالا مناسب است و فقط بار محوری را فقط در یک جهت حمل می کند. یاتاقان معمولاً به گونه ای تنظیم می شود که بتوان آن را در برابر بلبرینگ دوم تنظیم کرد.
یاتاقان تماس زاویه ای دو ردیف دارای ویژگی های مشابه دو بلبرینگ تماس زاویه ای تک است که پشت به پشت مرتب شده اند. عرض آن کمتر از دو بلبرینگ است و می تواند بار محوری را در هر دو جهت حمل کند.


بلبرینگ تماس زاویه ای برای کاربردهای بسیار دقیق مانند شافت در پمپ های فرآیند مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل داشتن زاویه تماس ، بلبرینگ زاویه ای تماس برای برنامه هایی که دقت بالا و سرعت چرخش زیادی دارند ، مناسب است و توانایی تحمل بارهای شعاعی و محوری را دارد.


طول عمر بلبرینگ تماس زاویه ای و رولبرینگ مخروطی


رولبرینگ مخروطی و عمر بلبرینگ تماس زاویه ای بطور قابل توجهی تحت تأثیر سستی یا فشاری قرار گرفته در واقع یاتاقان هاست . نمودار نشان می دهد که اگر بلبرینگ ها به شدت بارگیری شوند ، اعوجاج الاستیک بیش از حد و احتمالاً خرابی روغن کاری ، باعث سایش سریع بلبرینگ ها می شود. به همین ترتیب شناور انتهایی بیش از حد باعث می شود ساچمه ناهماهنگی را ردیابی کند و بارگذاری شوک را به پایان برساند و عمر مفید بسیار کمتری داشته باشد. با این وجود مشخص شده است که درجه کوچکی از پیش باربرینگ که در حالت شل شدن در حالت کار در حالت سست شدن تمام بازی های آزاد را به خود اختصاص داده است ، بنابراین ساچمه ها در ساختار بلبرینگ تماس زاویه ای و رولبرینگ مخروطی با رینگ تماس سطحی اندکی دارند. این منجر به نورد خالص و در نتیجه ماندگاری مطلوب می شود.

بلبرینگ تماس زاویه ای

TEL : 02133943063
Fax : 021
Email: info [at] rszco.com
Web: www.rszco.com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | RSZ Corporation