ترکیبات فلزی بکار رفته در تولید رولبرینگ مخروطی

یکی از مهمترین مشکلات هنگام کار با ماشینهای دینامیک و انواع رولبرینگ ها بالاخص رولبرینگ های مخروطی اصطکاک است. افزایش اصطکاک منجر به روند کندتر و عملکرد ناکارآمد می شود. همچنین ممکن است در اثر تماس مکرر فلز با فلز بین سطوح به دستگاه آسیب برساند.


با استفاده از مواد روان کننده می توان اصطکاک را برطرف کرد ، اما حتی روان کننده ها نیز راه حل بسیار کارآمدی نیستند. برای متناسب با کاربرد خاصی باید از یک روان کننده مناسب استفاده شود ، در غیر این صورت موثر نخواهد بود. علاوه بر این ، روان کننده ها به جایگزینی مکرر نیاز دارند و برای جلوگیری از آلودگی های محیطی ، باید دفع آنها به درستی انجام شود. این نکات منفی توسط یک گزینه دیگر - رولبرینگها برطرف می شود.


رولبرینگ مخروطی مجموعه های مکانیکی هستند که به ماشین آلات اجازه می دهند بارهای سنگین را با کارایی و سهولت حمل کنند و ضمن کاهش اصطکاک با سرعت بسیار بالا در حرکت خطی یا چرخشی حرکت کنند. عملاً همه برنامه های مربوط به قطعات متحرک از یک یا چند رولبرینگ استفاده می کنند. آنها تقریباً در همه سیستم ها ، از پنکه های سقفی گرفته تا ماشین گرفته تا ماشین آلات صنعتی ، نقشی اساسی دارند [1].

استاندارد SAE 52100 در تولید رولبرینگ مخروطی


صنایع مختلفی برای تولید اجزای مختلف بلبرینگ از مواد مختلفی استفاده شده است. این مواد رولبرینگ به منظور دستیابی به خصوصیات مطلوب جهت به حداکثر رساندن عمر و عملکرد تحمل ، تحت عملیات حرارتی و فرآیندهای مختلفی قرار می گیرند.


رولبرینگ مخروطی غلتکی ، ساچمه ای و مخروطی معمولاً از فولاد یاتاقان کروم SAE 52100 ساخته شده است. این ماده دارای مقاومت عالی در برابر سایش و سختی Rockwell حدود 64 HRC است. بلبرینگ های ساخته شده از فولاد کروم می توانند در دمای حداکثر 120 درجه سانتیگراد کار کنند و در اثر عملیات حرارتی ، حتی می توانند تا 220 درجه سانتیگراد نیز برسند. با این حال ، یک نقطه ضعف در یاتاقان های فولادی کروم ، مقدار کم کروم است که آنها را مستعد خوردگی می کند .

رولبرینگ مخروطی

TEL : 02133943063
Fax : 021
Email: info [at] rszco.com
Web: www.rszco.com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | RSZ Corporation