مقایسه سرعت زنگ زدگی بلبرینگ فولادی و استیل

بلبرینگ های فولادی محبوب صنایع هستند چرا که هم قیمت مناسب تری نسبت به بلبرینگ های استنلس استیل دارند و هم تنسایل مقاومتی بالایی که عامل اعمال تنش های فشاری بر پیکر بلبرینگ نیز می باشد هستند. با این وجود یک نقص بسیار بزرگ بر بلبرینگ های فولادی وارد است که آن اکسید شدن یا زنگ زدگی سطح ساچمه، رینگ و قفسه های بلبرینگ های فولادی می باشد. از این رو در برخی از کاربری ها اقدام به جایگزینی بلبرینگ های فولادی با بلبرینگ های استنلس استیل می شود. اما باید در نظر داشت که قابلیت بارگذاری بلبرینگ استیل در مقایسه با بلبرینگ های فولادی کمتر می باشد.


سرعت زنگ زدگی بلبرینگ فولادی


فولاد از آلیاژ هایی است که الکترون هایی با ثبات کم در داخل اربیتالهای خود دارد. این امر سبب می شود در تماس با برخی از خورنده های صنعتی در ساختار انواع بلبرینگ و رولبرینگ میل به از دست دادن الکترون در فولاد بسیار بالا بوده و به محض قرار گیری در تماس با آب به از دست دادن الکترون بیانجامد. از دست دادن الکترون به مفهوم اکسید شده بلبرینگ و رولبرینگ بوده که ابتدا به رنگ قرمز مایل به نارنجی بر روی سطح بخش های مختلف بلبرینگ و رولبرینگ ظاهر می شود و سپس رو به سستی و کاهش قطر در آن می رشد.


زنگ زدگی بلبرینگ و رولبرینگ استنلس استیل


در داخل ساختار شیمیایی رولبرینگ و بلبرینگ استنلس استیل از فلزاتی استفاده شده که قابلیت الکترون دهی بسیار بالایی داشته و از آنها بعنوان فلزات فوق فعال یاد می شود. وجود کروم و نیکل که قابلیت الکترون دهی بسیار بالایی دارند در داخل ساختار رولبرینگ و بلبرینگ استیل سبب می شود تا عنصر آهن میلی به از دست دادن الکترون و اکسید شدن نداشته و این کروم در وهله اول است که الکترون خود را از دست می دهد. از این رو بلبرینگ و رولبرینگ های استنلس استیل مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی ناشی از آب، رطوبت و برخی از خورنده های صنعتی دارند.

TEL : 02133943063
Fax : 021
Email: info [at] rszco.com
Web: www.rszco.com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | RSZ Corporation