استفاده از گریس در روانکاری بلبرینگ و مشخصات

در بیشتر ماشین آلات ارتعاشی ، بلبرینگ غلتکی کروی خاص با استفاده از گریس روغنکاری می شوند. روغن کاری گریس به طور معمول با پارامتر سرعت n · dm = 300 000 min – 1 · mm (n = عامل ، dm = قطر متوسط ​​تحمل) استفاده می شود. فقط گریسهایی که آزمایش و اثبات شده اند باید مورد استفاده قرار گیرند ، به بخش 4.3 مراجعه کنید. در صورت امکان از هرگونه تغییر نوع چربی خودداری شود. برای شرایط کار عادی ماشین های آزمایشگاهی ، ما گریس های صابون لیتیوم با EP (فشار شدید) و مواد افزودنی ضد خوردگی مربوط به کلاس نفوذ را توصیه می کنیم. حداقل شرایط شرح داده شده در DIN 51 825 برای این کاربرد کافی نیست. در عوض ، مناسب بودن گریسها برای استفاده در یاتاقانهای نورد باید نشان داده شود ، همانطور که برای مثال ، FAG greasesArcanol MULTITOP و LOAD400 نشان داده شده است. در برنامه هایی با دمای عملیاتی بالاتر ، به عنوان مثال درایو برای مواد گرم یا در موارد خاص بلبرینگ und های قابل توجهی گرمایش توسط مواد موجود در جعبه ، باید از روغنهای مخصوص با پایداری حرارتی بالا استفاده شود.

گرانروی روغن پایه مورد نیاز به شرایط کار بستگی دارد. هدف باید دستیابی به نسبت گرانروی κ = ν / ν1 2 باشد ، در جایی که ویسکوزیته عملیاتی و وی 1 گرانروی وجود دارد ، همچنین به فهرست HR 1 ، یاتاقان غلتکی مراجعه کنید. هنگام نصب بلبرینگ های نورد ، حفره های داخلی بلبرینگ باید با چربی به جدول 14 پر شود. در مرحله راه اندازی ، گریس در بلبرینگ توزیع می شود و تا حدی (تقریباً 30٪ مقدار گریس / بلبرینگ) حفره های محفظه را پر می کند VGnext به تحمل این حفره ها ممکن است پس از اتمام توزیع چربی در یاتاقان ، با حداکثر 50٪ پر شوند. توجه: حفره های محفظه مقدار گریس: HG = (0،5 · VG) · ρ– 0،3 مقدار گریس / تحمل با تراکم گریس (برای بیشتر گریس ها) ρ = 0.9 g / cm³

مشخصات و شرایط دمایی گریس بلبرینگ


این از کار زیاد و توسعه دمایی مرتبط جلوگیری می کند. گریس در حفره های منازل به عنوان مخزن عمل می کند که مطابق با شرایط کار و نصب به یک عمر طولانی تر کمک می کند. توصیه می شود که روغن کاری مجدد از طریق شیار روغن کاری و سوراخ های روانکاری انجام شود که روغنکاری بلبرینگ روانکاری روغن استاندارد 18 در حلقه بیرونی تمام بلبرینگ غلتکی کروی ویژه FAG. این اطمینان از تامین یکنواخت روان کننده به هر دو ردیف غلتک را فراهم می کند. در جایی که یاتاقان های نورد از کنار دوباره روان می شوند ، فاصله بین دیوار مسکن و قسمت انتهایی بلبرینگ باید تا حد ممکن کم باشد تا چربی می تواند به سرعت و بدون برش به قسمت داخلی بلبرینگ برسد. سوراخ خروجی گریس باید در طرف مقابل بلبرینگ قرار داشته باشد. در تنظیمات یاتاقان برای ماشین آلات ارتعاشی ، توصیه می شود که یاتاقان ها را با مقادیر کمی چربی در فواصل کوتاه مجدداً روغن کاری کنید. جدول در شکل 14 مقادیر روغنکاری مجدد را به عنوان تابعی از اندازه و سرعت تحمل ارائه می دهد. مقادیر روغن کاری مجدد مربوط به فاصله روغن کاری مجدد 50 ساعت کاری و دمای نرمال عملکرد است. اگر گریس کاری بلبرینگ مداوم با استفاده از سیستم تامین روغن مرکزی انجام شود ، مقدار m1 مورد نیاز در هر ساعت از نظر فشار می تواند با استفاده از فرمول 1 = 0،00004 · D · Bveram1 = روغن مورد نیاز مقدار [گرم در ساعت] D = تحمل قطر خارج [میلی متر] B = عرض تحمل [میلی متر] مهر و موم های هزارتوی باید یک بار در هفته ، یا در صورت نامساعد بودن شرایط کار ، بیشتر مرتب شوند (قرار گرفتن در معرض شدید گرد و غبار ، رطوبت ، دمای بالا ) گریس باید همان آستانه ای باشد که در بلبرینگ های نورد استفاده می شود.

TEL : 02133943063
Fax : 021
Email: info [at] rszco.com
Web: www.rszco.com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | RSZ Corporation