مقایسه کلی بلبرینگ استیل و فولادی

مقایسه بین بلبرینگ استیل و فولادی می تواند در سطح های مختلف و بر حسب فاکتور های متنوعی صورت پذیرد. معمولا در دنیای بلبرینگ ها فاکتور هایی که با طول عمر مفید بلبرینگ و همچنین میزان قابلیت بارگذاری بلبرینگ در تماس مستقیم و با تاثیر بالایی هستند از مهمترین فاکتور های مقایسه محسوب می شوند. از این لحاظ مقایسه بلبرینگ فولادی و بلبرینگ استیل نیز با در نظر گرفتن دو فاکتور اصلی یعنی تنسایل مقاومت کششی، مقاومت سایشی و زنگ زدگی که تفاوت های اصلی بین این دو متریال بکار گرفته شده در تولید انواع بلبرینگ و یاتاقان را بوجود می آورند صورت می پذیرد.


مقایسع تنسایل مقاوتی بلبرینگ فولادی و استیل


تنسایل مقاومتی که بصورت هم ارز و هم ردیف با مقاومت سایشی سطحی در بلبرینگ ها و یاتاقان ها بالا می رود برای بلبرینگ فولادی در کل بالاتر از بلبرینگ استیل می باشد. این میزان معمولا برای بلبرینگ های استنلس استیل بین 1400 الی 1650 نیوتن بر میلیمتر مربع می باشد این در حالی است که تنسایل بلبرینگ فولادی اغلب بین 1600 الی 2000 نیوتن بر میلیمتر مربع N/mm2 تغییر می کند که دارای میزان بالاتری است. به همین منوال قابلیت مقاومت سایشی نیز که با سختی سطحی بیان می شود در مورد یاتاقان بلبرینگ های فولادی بالاتر بوده و حتی به 65 راکول نیز می رسد.


مقایسه طول عمر بلبرینگ فولادی و استیل


طول عمر بلبرینگ های فولادی و استیل را می توان از دو جهت مورد بررسی قرار داد. از طرفی با توجه به بالاتر بودن مقاومت سسایشی بلبرینگ فولادی نسبت به بلبرینگ یاتاقان های استنلس استیل ساچمه ها در ساختار آنها با سایش محدودتری مواجه می شوند که عامل افزاینده طول عمر بلبرینگ است. از طرفی بلبرینگ استیل در برابر مواد و ترکیبات خورنده محیطی دارای مقاومت بسیار بالاتری نسبت به بلبرینگ های فولادی می باشد که به افزایش طول عمر بلبرینگ استیل می انجامد. بنابراین مقایسه طول عمر می بایست بر حسب محیط کاری و میزان بار وارده صورت پذیرد. لازم به ذکر است قیمت بلبرینگ استنلس استیل بسیار بالاتر از بلبرینگ های فولادی می باشد.

TEL : 02133943063
Fax : 021
Email: info [at] rszco.com
Web: www.rszco.com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | RSZ Corporation